Mgr. Ing. Irena Cejpová ****************************************************************************************** * ****************************************************************************************** Proč jste si vybrala studium OHSD a jak jej zpětně hodnotíte?  Od gymnaziálních let jsem chtěla studovat historii 20. století. Rozhodla jsem se nakonec p ale v rámci bakalářského studia jsem na jedné z přednášek týkající se metodologie kvalitat zaslechla pojem orální historie. Natolik mě zaujalo propojení nejnovějších dějin s životní možnostmi, jež tato kombinace nabízí, že jsem navštívila web oboru a následně se přihlásil zkouškám. Zpětně studium orální historie hodnotím pouze pozitivně. Naučila jsem se v rámci práce s “ materiálem” více naslouchat, hledat mnohdy skryté významy v promluvách pamětníků i být trp analýze a interpretaci pramenu. Pedagogové byli do jednoho skvělí a velice nápomocní. Do s obdivuji jejich entuziasmus pro věc. Čím se nyní zabýváte? Pomohlo Vám k tomu nějak studium OHSD?  V současné době pokračuji v doktorském studiu a orální historii stále využívám jako svou a výzkumu a snažím se nalézt nové podoby jejího využití. Zároveň se snažím při výuce přiblíž vysokoškolským studentům z jiných oborů.   Máte nějaké doporučení pro vyučující či současné studenty/uchazeče o studium u nás?  Uchazečům o studium, ať jsou z jakýchkoliv humanitně zaměřených oborů, bych doporučila, ab svým rozhodnutím studovat OHSD, protože jim může nabídnout víc, než sami tuší, a aby metod nepodceňovali, protože jak říká profesor Vaněk: “dobrý rozhovor je jako šichta v dole”. [ fhs.cuni.cz/FHS-1537.html"] Vyučujícím bych chtěla popřát stále spoustu energie k předávání nadšení z metody novým orá historičkám. 3. 1. 2019